|
Klasa 2 w roku szkolnym 2019/2020
|
|
|
|
Plan lekcji i tematy zajęć będą umieszczane w dzienniku elektronicznym (-wejście-) od dniu 20 maja 2020 roku
kontakt z nauczycielami nawiązujemy poprzez grupy MS Teams ewentalnie Skypa. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DATA: |
PRZEDMIOT: |
TEMAT: |
|
|
|
|
|
25.03.2020 |
edukacja wczesnoszkolna
Alina Taradyś |
Zadania dla uczniów klasy II PSP w Chrzanowie im Marszałka Józefa Piłsudskiego
na czas od 25.03.2020 do 08.04.2020
Wychowawczyni, Alina Taradyś, dostosowała czas pracy do możliwości rodziców i uczniów. Dostępność w godzinach:
1. od 10.00 do 12.00
2. od 16.00 do 18.00
jęz. angielski – dostępność nauczyciela jak w planie zajęć: wtorek i piątek
religia: w środę i czwartek od 15.00 do 16.00 na Skype
INFORMACJE W PLIKU PDF
|
|
|
|
|
|
DATA: |
PRZEDMIOT: |
MATERIAŁY: |
|
|
|
|
|
24.03.2020 |
Religia
Helena Kaproń |
Klasa II
Uroczystość Zwiastowania Pańskiego
Przypomnij sobie modlitwę Anioł Pański.
Posłuchaj piosenki Arki Noego "Ona powiedziała TAK".
https://www.youtube.com/watch?v=lAFbCEsIDbQ
Zachęcam Cię dziś do modlitwy za Twoją Mamę. Pomódl się za Nią modlitwą Zdrowaś Maryjo. Podziękuj swojej mamie, że żyjesz i zrób dla niej jakąś niespodziankę. Liczę na Twoją pomysłowość.
Katecheza 36
Wielki Czwartek dniem dziękczynienia za Eucharystię.
Zapoznajcie się z tekstem z podręcznika. Pomocą w zrozumienie tego, co się wydarzyło podczas Ostatniej Wieczerzy będzie krótki film "Ostatnia Wieczerza - Pierwsza Eucharystia". Oglądnijcie go uważnie, znajdziecie go pod tym adresem
https://www.youtube.com/watch?v=_SbNj8Z6x2E
Postarajcie się rozwiązać zadania w ćwiczeniu, nauczcie się na pamięć modlitwy, którą pozdrawiamy Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie. (zadanie 4)
Pamiętajcie, że w naszej diecezji rozpoczął się Kongres Eucharystyczny. Informacje o nim możecie przeczytać w folderze, który ksiądz zostawił w waszych domach po kolędzie.
Posłuchajcie i zaśpiewajcie razem piosenkę Chleba z nieba Panie Boże daj
https://www.youtube.com/watch?v=XVblDtDEjCs
Zachęcamy do oglądania Katechez na kanale YouTube Diecezji Sandomierskiej o godz. 9.00 w następującym porządku:
- w poniedziałki i środy: dla młodzieży szkół średnich,
- we wtorki i piątki: dla dzieci starszych i młodzieży ze szkół podstawowych (klasy V-VIII)
- w czwartki i soboty: dla dzieci młodszych (przedszkole – IV klasa)
https://www.youtube.com/channel/UC-JQGIprLEgfLuql0wIvIsA
Można obejrzeć również później w wolnym czasie.
Będę dostępna na skype środa, czwartek od godz. 15.00 do 16.00
|
|
|
|
|
|
20.03.2020 |
edukacja wczesnoszkolna
Alina Taradyś |
proponowane programy telewizyjne i radiowe dla uczniów klas I-III
TVP 1:
przed południem:
(rankiem) program dokumentalny o różnych krajach
program popularno - naukowy „Mister-Twister”
film fabularny „Hotel pod żyrafą i nosorożcem”
po południu:
program przyrodniczy „Natura w jedynce”
TVP 2:
przed południem: The Voice Kids
TVP rozrywka:
przed południem:
Wojciech Cejrowski - Boso przez świat
TVP Polonia
przed południem:
(rankiem) „Czy wiesz”
około godz. 17.00
Domisie – program dla dzieci |
|
|
|
|
|
18.03.2020 |
Jezyk angielski
Stanisław Kłyza |
Zachęcam do obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=xQJeIPzG9mQ |
|
|
|
|
|
18.03.2020 |
Religia
Helena Kaproń |
Katecheza 35 Niedziela Palmowa pamiątką przybycia Jezusa do Jerozolimy.
Katecheza 36 Wielki Czwartek dniem dziękczynienia za Eucharystię.
Zachęcam do obejrzenia programu Ziarna "Kronika Wielkiego Tygodnia"
https://www.youtube.com/watch?v=RM6YAfIl6Z4
Przypominam, że aktualizujemy nasz Wielkopostny kalendarz. |
|
|
|
|
|
16.03.2020 |
edukacja wczesnoszkolna
Alina Taradyś |
Zadania dla uczniów klasy II PSP w Chrzanowie im Marszałka Józefa Piłsudskiego na czas od 16.03.2020 do 27.03.2020
Dzień |
Propozycje zadań |
16.03.2020 |
1. Ćwiczenia w czytaniu: tekstu „Zwiedzamy zabytki”.
2. Ułóż i zapisz w zeszycie zdania o zachowaniu podczas zwiedzania na podstawie podanego słownictwa, pamiętając o zmianie formy wyrazów: nie biegamy, cisza, zwiedzanie, eksponaty, przestrzegamy, nie dotykamy.
3. Przepisz do zeszytu i wykonaj dodawanie i odejmowanie dopełniając do 10:
45 + 7= 84 –9= 27 + 6 = 52 – 5= 34 + 8 = 83 – 6= |
17.03.2020 |
1. Przeczytaj kilka razy następujące zdania:
Zabytek, to historyczna pamiątka wytworzona przez człowieka. Może to być przedmiot lub budynek.
następnie zasłoń je i napisz z pamięci w zeszycie.
2. Wybrać z dostępnych źródeł (Internet, podręcznik, albumy) jeden polski zabytek, który się najbardziej podoba, z miast: Kraków, Warszawa, Lublin, wykonać jego rysunek czy znaleźć dostępną w domu widokówkę ewentualnie wydrukować zdjęcie (w miarę możliwości).
3. Napisać obok rysunku lub zdjęcia czy widokówki kilka informacji o tym zabytku, można w formie zdań lub tytułów.
4. Utrwalać pamięciowe mnożenie i dzielenie w zakresie 50. |
18.03.2020 |
1. Utwórz i zapisz nazwę mieszkańca lub miejscowości według podanego wzoru:
Chrzanów – chrzanowianin – chrzanowianka
………….- janowianin - ……………….
………….- …………….. - warszawianka
Lublin - ……………… - ……………….
…………- krakowianin - ………………..
2. Przypomnij sobie lub zapytaj dorosłych jakie są w naszej miejscowości usługi lub zawody, przepisz zdanie: W Chrzanowie możemy skorzystać z usług ………. i zakończ wybierając z podanych (w odpowiedniej formie): hutnik, piekarz, kowal, budownictwo, dekarz, fryzjerstwo, cukiernik, malarz, tynkarz. Można też dopisać samemu.
3. Oblicz podane działania według przykładu (pamiętając o dopełnianiu do 10):
47 + 24 = 40 +7 + 3 + 1 + 20 = 50 + 1 + 20 = 51 + 20 = 71
38 + 35 = 56 + 17 = 27 + 29 = 19 + 44 = |
19.03.2020 |
1. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem tekstu „Pomniki przyrody” i wiersza „Bartek”.
2. Ułożyć pytanie z rozsypanki wyrazowej, odpowiedzieć pisemnie w zeszycie na to pytanie: chronimy, dlaczego, przyrody, wszystkie, pomniki;
3. Znaleźć w czasopismach przeznaczonych na makulaturę ilustracje przyrodnicze, pociąć ja tak, aby później ułożyć jak puzzle i przykleić do zeszytu lub na kartkę.
3. Przepisz do zeszytu zadanie tekstowe, ułóż i zapisz pytanie, następnie rozwiąż zadanie i napisz odpowiedź:
W parku rosło 17 kasztanowców, które były zabytkami przyrody. Dosadzono jeszcze 29. |
20.03.2020 |
1. Odpowiedz w zeszycie na pytanie: Co chciałbyś (chciałabyś) zwiedzać w muzeum i dlaczego?
2. Przepisz w kolumnie wyrazy i uzupełnij je brakujące litery: d_ewo, p._yroda, uj_eć, ma_ec, b_oza, wytwo_yć. Obok napisz dotyczącą ich zasadę ortograficzną.
3. Wykonać pracę plastyczną pt. „Muzeum przyszłości”. |
23.03.2020 |
1. Znajdź w tekście „Wiosenne nowiny” odpowiedzi na pytanie Co dzieje się w świecie zwierząt, gdy nadchodzi wiosna? Napisz na ten temat 3 zdania w zeszycie.
2. Na podstawie tekstu wypisz w zeszycie do przyrody nazwy zwierząt budzących się z zimowego snu (Zwierzęta budzące się z zimowego snu).
3. Zapisz podane daty różnymi sposobami według wzoru:
21 marca 2020 roku - 21 III 2020 r. - 21.03.2020
……………………. - 25 IV 2019 r. - ………………
11 stycznia 2018 roku - ……………… - ………………
……………… - ……………… - 23.03. 2020 |
24.03.2020 |
1. Znajdź w dostępnych źródłach informacji nazwy wiosennych kwiatów. Przepisz około 5 (można więcej) do zeszytu w kolejności alfabetycznej.
3. Przepisz i wykonaj działania według wzoru (pamiętając o dopełnianiu do 10):
72 – 25 = 72 – 2 – 3 – 20 = 70 – 3 – 20 = 67 – 20 = 47
54 – 36 = 35 – 17 = 51 – 28 = |
25.03.2020 |
1. Przypomnieć przysłowia o wiośnie i wiosennych miesiącach. Można poprosić dorosłych o pomoc. Zapisać jedno.
2. Wykonać pracę plastyczną: Wiosenne kwiaty.
3. Rozwiązać zadania tekstowe i ćwiczenia z matematyki str. 34, 35. |
26.03.2020 |
1. Ćwiczenia w czytaniu: tekst „Przechwałki krokusa”.
2. Ułożyć zagadki o wiosennych kwiatach i ptakach wracających z ciepłych krajów i jedną zapisać.
3. Odczytywać zmiany wskazań termometru rano, w południe i wieczorem. Sprawdzić prognozę pogody dla naszego regionu na następny dzień. |
27.03.2020 |
1. Przeczytać baśń „Calineczka” H. Ch. Andersena. Wypełnić metryczkę książki str. 52, 53.
2. ćwiczenia pamięciowego mnożenia i dzielenia w zakresie 50. |
|
|
|
|
|